Sunday 23 April 2017

Mukadimah 2017

Assalamualaikum wbt.

Sudah bertahun aku tinggalkan ruangan ini sepi tanpa khabar juga coretan. Kekangan masa bekerja membataskan aku untuk menjengah kesini. Ya banyak sekali kisah yang terlepas untuk aku coretkan disini bagi berkongsi rasa suka duka jatuh bangun selama menyepi.

Ruangan ini mungkin tak ramai pembacanya bahkan mungkin tiada satu orang pun berkunjung kesini. Itu tidak mematahkan semangat aku. Biarlah Ku anggap ruangan ini sebagai ruangan buatku mencoret isi hati luahan rasa.

Pada aku, tak semua benda dan perkara kita boleh kongsi dengan orang, lagi-lagi orang sekeliling kita tetapi jika disimpan sendiri juga buruk padahnya. Namun nak berkongsi rahsia hati atau apa sekalipun bijaklah memilih dengan siapa kita luahkan, takut ia tidak lagi menjadi rahsia jika sudah tersebar.

Dan pesanku, simpan sedikit rahsia tu untuk diri sendiri juga. Wallahu'alam.

#DaqDaboyBerkata

No comments:

Post a Comment